Institut de Castellar
C/ Carrasco i Formiguera nº6  08211 Castellar del Vallès         
Telèfon / Fax: 93 714 43 44
iescastellar@xtec.cat
Extensió Mestre Pla (1r ESO)
Ronda Ponent cantonada C/ Urgell
Telèfon: 659 954 788
   
Instagram          X (Twitter)

BONES VACANCES

  • Vist: 1625

És final de curs i us volem desitjar unes bones vacances amb aquesta imatge que ens evoca l’estiu. Es tracta d’una imitació de l’obra “Niñas en el mar” del pintor valencià Joaquín Sorolla, un mestre de la llum i amant de les escenes costaneres.

Les dues nenes, vestides amb les seves bates corresponents, entren en les aigües d’un mar d’una intensa blavor. Vistes les dues d'esquena, enllacen els seus braços i estrenyen les mans.

Amb l’objectiu d’apropar l’art als nostres alumnes i ajudar-los a expressar emocions, entendre el món i fomentar la seva capacitat crítica així com augmentar la seva creativitat, alguns d’ells realitzen cada any la imitació d’una obra artística amb els seus companys i companyes. Uns fan d'actors i d’altres actuen com a fotògrafs o directors de realització. Cerquen l’indret adequat per realitzar la imitació així com el vestuari més adient per composar l’escena més versemblant al quadre original. El resultat també el poden manipular digitalment i sempre ens acaba sorprenent.

BON ESTIU!

 

XXIII TROBADA DE CORALS

  • Vist: 3041

El dia 10 de maig de 2017 alguns alumnes de 2n i 4t d'ESO van participar a la trobada que es va celebrar a Terrassa.

Més de 700 alumnes de tot el Vallés Occidental vam cantar plegats acompanyats per la Banda del Conservatori de Terrassa cançons com "Heal The World" de Michael Jackson i "Jo soc com tu" de Els Catarres. 

Per veure algunes fotos cliqueu aquí.

"Todo está lleno de ti": 75 aniversario de la muerte de Miguel Hernández

  • Vist: 8077
Este año se conmemora el 75 aniversario de la muerte de Miguel Hernández, poeta y dramaturgo alicantino cuyas principales obras fueron Perito en lunas (1933), El rayo que no cesa (1936), Viento del pueblo (1937) y Cancionero y romancero de ausencias (1938-1941). Murió en la cárcel a causa de una tuberculosis el 28 de marzo de 1942, tras ser condenado a muerte en 1939 por haber participado en el bando republicano, aunque posteriormente se le conmutó la pena por 30 años de cárcel. 
 
 
El alumnado del centro ha trabajado la vida y la producción literaria de este poeta y ha realizado algunas actividades. Concretamente, los alumnos de 4º ESO y 1º Bachillerato crearon videoclips a partir de poemas: http://bit.ly/2sdTLLy
 
Un grupo formado por 5 alumnas de 4º ESO A (Ona Canudas, Maria Colomina, Maria Cuadras, Núria Escribano y Maria Ricart) compusieron con sus propios instrumentos una canción a partir del poema "Todo está lleno de ti". Con la ayuda de Dani Rico y Noemí Martínez, profesores de Música, la canción se grabó en el estudio de Ràdio Castellar (parte instrumental y vocal). En la grabación participaron otros alumnos de 4º y 1º Bachillerato.
 
Esta semana nuestro centro presenta el videoclip elaborado con esta canción y en el que han colaborado casi todos los miembros de la comunidad educativa: alumnado, profesorado y PAS. 
 

 
Agradecemos, por un lado, a Ràdio Castellar que nos facilitara el estudio de grabación y, por otro lado, a todos los que de una forma u otra han hecho posible este producto final. 
 
Por último, felicitamos a las alumnas anteriormente citadas por su creación artística, por su interés en mejorar su trabajo y por su implicación para que la aportación como centro al año del poeta del pueblo fuese satisfactoria.